REFERAT Generalforsamling

9. Valg af revisor

10. Årets ”Foreningshuser”

Referat fra Generalforsamling 2023

Formanden Carsten Winther bød velkommen og gik i gang med dagsordenen.

Valg af dirigent Bestyrelsen foreslog Søren Vestergaard Vedtaget med applaus

Ingen indvendinger mod indkaldelsen.

Valg af referent Bestyrelsen foreslog Alan Anov.

Vedtaget med applaus

Valg af stemmetællere Bestyrelsen foreslog Stefan Ry Milton og Karl Skovgaard

Vedtaget med applaus

Aflæggelse og godkendelse af beretning

Herefter fik formanden Carsten Winther ordet.

Beretning til generalforsamling den 29. marts 2023.

Efter et travlt år, sidste år, med etablering af padelbane, parkeringsplads, parkering opmærkning og nyt udendørslys, har vi det sidste år holdt lidt igen med investeringer. Vi har forsøgt at få det hele til at køre. Det kører som det skal og økonomien er stadig rigtig god. Den sidste lørdag i april var der plantemarked, en god dag med mange mennesker. Der var også veteranbiler og motorcykler. En dag vi kan være stolte af, TAK til Tusseynglerne. Vi havde og har nogle bord og bænkesæt på ”Det Grønne Område” som var ved at være dårlige. Vi købte 10 sæt vedligeholdelsesfrie sæt, de er bare så tunge at de ikke er til at løfte, så de er blevet sat steder der er mere permanente. Vi skal nok have lidt flere, der ikke er så tunge. Lone og Rasmus har fået lavet en hjemmeside (https://www.dsi-foreningshuset.com/), jeg synes det er blevet rigtig godt. Der er kalender til udlejning og billeder af stedet med mere. Siden opdateres løbende. Udlejningen går rigtig godt. Vi søgte sidste år om en shelter på det grønne område, fik afslag, men vi tager det op igen i år. Vi har været og er ramt af de høje energipriser. Strømmen kan vi ikke gøre så meget ved. Vi har lavet de tiltag vi kan, såsom skift til LED, vi opfordrer selvfølgelig til at slukke lyset, når der ikke er nogen i huset. Omkring første september. Pludselig var der rygter om at der ikke var flere træpiller at få, det lykkedes dog at få en kontrakt på 30 tons ved vores normale leverandør, til dagspris. Den 3. september var der sponsorløb, dirty trail og områdefest, vi var 72 til fest om aftenen. Det var en fantastisk dag med rigtig mange mennesker. TAK til skolen, støtteforeningen, RLIF og alle dem der hjalp med. Den 9. november havde vi inviteret alle lokalforeninger og skolen til et møde i Foreningshuset omkring hvad der sker i de enkelte foreninger, samarbejde og ønsker for fremtiden. Vi havde et godt møde. Der blev lavet et godt referat med ønsker og muligheder, det bruger vi som input fremover. TAK for det. Omkring 1. oktober stoppede Tina Marie med at gøre rent i Foreningshuset da hendes arrangement med yoga ikke var der mere. Vi fandt en lokal til at tage over, Flora som bor i Lindeballe, og det fungerer. Alle sætter pris på et der er rent. Den 7. januar havde vi arbejdsdag i Foreningshuset sammen med idrætsforeningen. Vi fik ryddet op flere steder. Det var dejligt. Den 20. januar havde vi et arrangement, spis-sammen (områdehygge), vi var 45 voksne og 17 børn. Niels Peter underholdt på guitar. Det var en god aften, det gør vi igen. Affaldsindsamling den 26. marts, desværre kun 7 fremmødte. Lige nu er vi i en fase med skift af bogføring til IN Bogføring i Give. De skal overtage vor bogføring og betalinger, for at aflaste Susanne. TAK:

Herfra skal lyde en tak til Idrætsforeningen, skolen, støtteforeningen, Det Grønne Område, Tusseynglerne, Erling, Astrid, Edit og alle de andre der i årets løb har hjulpet os. Tak til bestyrelsen.

Husk Plantemarkedet den 29. april.

Ordstyreren takkede for beretningen og lagde op til spørgsmål.

Ingen kommentarer hvorefter beretningen blev godkendt med applaus.

Regnskab og budget

Regnskab og budget omdelt Karl gennemgik regnskabet fra revisoren med start på side 6. Efter lidt afklarende spørgsmål blev regnskab og budget godkendt med applaus. Bestyrelsen opfordres til at drøfte fremtidige afskrivninger med revisoren, så de bliver afstemt med den finansielle situation.

Indkomne forslag

Formanden har modtaget forslag til enkelte mindre ændringer/justeringer af vedtægterne for foreningshuset. Ændringerne blev gennemgået med kommentarer. Alle tilstedeværende stemmeberettigede stemte for ændringerne hvorefter vedtægtsændringerne er vedtaget. De reviderede vedtægter offentliggøres på lindeballe.dk

Valg til bestyrelsen På valg er Carsten Winther, Jørgen Peter Lund og Stefan Ry Milton Carsten, Jørgen Peter og Stefan modtager alle genvalg.

Alle blev valgt med applaus.

Valg af suppleant På valg: Lone Vestergaard

Genvalgt med applaus

Valg af revisor

Karl Skovgaard

Blev valgt med applaus.

Årets ”Foreningshuser”

Som årets foreningshuser havde den øvrige bestyrelse valgt Carsten Winther.

Jørgen Peter begrundede valget med Carstens meget store indsats for Foreningshuset. Carsten har været med i rigtig mange år og står altid parat til hjælpe når der er behov. Om det er samarbejdet med kommune, revisor og skole eller det drejer sig om at slå græs eller få foretaget vedligehold og reparationer så er Carsten klar til at klar til at hjælpe, både med det synlige og det mindre synlige. Rigtig stort TILLYKKE og TAK for indsatsen med stående applaus.

Eventuelt

Under eventuelt kom der en række emner på banen som ikke er ført til referat.

Ordstyreren sluttede med tak for god ro og orden og gav ordet tilbage til formanden. Carsten takkede ordstyreren for god mødeledelse og afsluttede generalforsamlingen.

Referent: Alan